BESTELLING & LEVERING

Informatie over de bestelling

Een e-mail met een orderbevestiging wordt verstuurd naar het e-mailadres dat bij het afronden van de bestelling is opgegeven. Als je je orderbevestiging niet hebt ontvangen, controleer dan je spamfolder. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat je de orderbevestiging ontvangt.


Als je je spam-mail hebt gecontroleerd en 24 uur hebt gewacht en nog steeds de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, raden we je aan om contact met ons op te nemen via de chatknop in de rechterbenedenhoek, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken.


Als een bestelling succesvol is geplaatst en verwerkt, moet je een automatische orderbevestiging per e-mail hebben ontvangen. Als je geen orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen, begin dan met het controleren van je spam inbox. Vanwege de hoge volumes is het mogelijk dat je je orderbevestiging niet direct ontvangt. Het kan tot 24 uur duren voordat je je e-mail ontvangt.


Als je je spam-mail hebt gecontroleerd en 24 uur hebt gewacht en nog steeds de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, raden we je aan om contact met ons op te nemen via de chatknop in de rechterbenedenhoek, zodat we dit voor je kunnen onderzoeken.


Sorry voor het ongemak! Als je slechts een deel van je bestelling hebt ontvangen, vergelijk dan eerst de producten die je hebt ontvangen met de exemplaren die op de orderbevestiging staan.


Als je niet alle producten hebt ontvangen of de verkeerde producten hebt ontvangen, neem dan contact met ons op om ons te laten weten welke producten ontbreken door op de chatknop in de rechterbenedenhoek te klikken.


Aanpassen en annuleren

Wij weten dat je je producten snel nodig heeft! Zodra je de bestelling hebt geplaatst, zijn wij ermee bezig! Helaas betekent dit dat we geen annuleringen kunnen doen, omdat de bestelling al in het magazijn in behandeling is (meestal binnen enkele seconden).


Als er iets mis is gegaan met je bestelling, is het natuurlijk mogelijk om je bestelling terug te sturen naar ons. Meer informatie over de retourprocedure vind je hier: Hoe retourneer ik mijn bestelling?


Wij weten dat je je producten snel nodig heeft! Zodra je de bestelling hebt geplaatst, zijn wij ermee bezig! Helaas betekent dit dat we geen aanpassingen kunnen maken, omdat de bestelling al in het magazijn in behandeling is (meestal binnen enkele seconden).


Als er iets mis is gegaan met je bestelling, is het natuurlijk mogelijk om je bestelling terug te sturen naar ons. Meer informatie over de retourprocedure vind je hier: Hoe retourneer ik mijn bestelling?

We weten dat je je bestelde items snel wilt ontvangen: daarom wordt je order na het plaatsen meestal direct verwerkt. Helaas is het dan niet mogelijk om het afleveradres van je bestelling te wijzigen.


De bestelling wordt geleverd op het door jou opgegeven adres. Als het niet mogelijk is om deze op het opgegeven adres te bezorgen, wordt de bestelling hoogstwaarschijnlijk naar ons geretourneerd. Pas als we de retourzending hebben ontvangen, kunnen we je helpen met een terugbetaling. Houd er rekening mee dat er € 10 administratiekosten in rekening worden gebracht, als de retourzending het gevolg is van een onjuist vermeld adres. Deze worden van de terugbetaling worden afgetrokken.


Leveringsmogelijkheden

In Nederland bieden wij de volgende bezorgmethoden aan:

  • DHL - Mailbox Delivery
  • BudBee - Box Delivery

We bieden verschillende bezorgopties, afhankelijk van waar u woont. U kunt uw verzendoptie vinden bij het afronden van uw bestelling door uw adres en postcode in te voeren onder het gedeelte “Verzendgegevens”.


Als u kiest voor bezorging in de brievenbus en het pakket past er niet in, wordt het buiten uw deur neergelegd of bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt afgeleverd. Als uw bestelling naar een servicepunt wordt gestuurd, ontvangt u een melding zodra deze klaar is om opgehaald te worden.

Aangezien de meeste van onze producten via e-commerce worden verkocht, dragen wij als bedrijf een enorme verantwoordelijkheid om koolstofarme leveringsoplossingen te bieden.


Daarom werken we er voortdurend aan om de last-mile leveringen efficiënt te verbeteren. We werken samen met enkele van de beste dienstverleners in tal van geografische gebieden die ons helpen de operationele efficiëntie van onze binnenlandse pakketbezorging te verbeteren. Samen pakken we onze duurzaamheidsdoelstellingen aan door zendingen naar plaatsen in de buurt te consolideren en verzendwijzen te kiezen die de negatieve impact op de planeet tot een minimum beperken.


In Denemarken, Duitsland, Nederland en Zweden werken we samen met koeriersdiensten die fossielvrije leveringsoplossingen aanbieden en:

  • Voortdurend hun koolstofuitstoot compenseren
  • Elektrische voertuigen of bestelwagens op alternatieve brandstoffen gebruiken voor leveringen over langere afstanden in het land.
  • Pakketten te voet of per e-bike vervoeren

Vanaf 1 januari 2023 bieden we ook een klimaatgecompenseerde bezorgmethode aan wanneer de klant kiest voor de postservice van Deutsche Post.

Ja, we verzenden wereldwijd – met enkele uitzonderingen.


Hieronder vindt u een lijst van landen waar we dedicated lokale websites hebben. U kunt eenvoudig van website wisselen door het menu linksboven te openen. Onderaan de pagina vindt u links de optie om uw land te wijzigen.


Als uw land geen dedicated lokale website heeft, kunnen klanten binnen Europa onze .eu-site bezoeken, en klanten buiten Europa onze .global-site om te zien naar welke landen we momenteel leveren. Tijdens het afrekenen kunt u de beschikbare bestemmingen controleren via het dropdown-menu onder “Kies land.” Als uw land niet in de lijst staat, kunnen we daar helaas momenteel niet leveren.


Lokale websites beschikbaar in:

Australia | Austria | Belgium | Canada | Denmark | Germany | Spain | France | Greece | Hong Kong | Italy | Japan | Korea | Netherlands | Norway | Poland | Saudi Arabia | Singapore | Finland | Sweden | Switzerland | United Arab Emirates | United Kingdom | United States



Verzendinformatie

Leveringsinformatie wordt rechtstreeks naar je gestuurd door de bezorgdienst die je hebt gekozen, zodra je pakket onderweg is. Daar vind je alle details over je levering en hoe je je pakket kunt volgen.


Als u kiest voor bezorging in de brievenbus en het pakket past er niet in, wordt het buiten uw deur neergelegd of bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt afgeleverd. Als uw bestelling naar een servicepunt wordt gestuurd, ontvangt u een melding zodra deze klaar is om opgehaald te worden. We streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk na het plaatsen te verzenden.


Houd er rekening mee dat de geschatte levertijd een schatting is en kan variëren door externe factoren die IDEAL OF SWEDEN en zijn bezorgpartners niet kunnen beïnvloeden. Deze factoren kunnen onder meer extreme weersomstandigheden, technische problemen of vertragingen bij de douane omvatten. Houd er ook rekening mee dat de levertijden tijdens promoties langer kunnen zijn dan normaal.


Pakketten worden normaal gesproken niet verzonden in het weekend of op feestdagen.


Als het meer dan 14 dagen geleden is dat je je bestelling hebt geplaatst en je deze nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via de chat rechtsonder.



Ons doel is altijd om je bestelling zo snel mogelijk te laten bezorgen.


De geschatte levertijd is afhankelijk van het land en het gekozen verzendmiddel. Om verzendingsalternatieven en de geschatte levertijd voor een bepaald land te vinden, vul je bij het afronden van je bestelling gewoon je adres en postcode in onder de rubriek "Leveringsinformatie".


Hou er rekening mee dat de geschatte levertijd een schatting is en dat de tijd kan variëren afhankelijk van externe factoren die IDEAL OF SWEDEN en haar verzendpartner niet kunnen controleren. Deze factoren kunnen onder meer, maar zijn niet beperkt tot, extreme weersomstandigheden, technische fouten, vertragingen bij de douane, etc. omvatten.


Hou er rekening mee dat de levertijden tijdens promoties langer kunnen zijn dan normaal. Pakketten worden normaal gesproken niet vervoerd tijdens het weekend en lokale feestdagen.


Pakketten die met Deutsche Post DHL worden verzonden, moeten worden geregistreerd bij het logistieke centrum in Frankfurt voordat verdere traceerinformatie kan worden verstrekt. Dit betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken als er de eerste dagen na verzending van je bestelling geen informatie wordt getoond.


Sorry dat je het verkeerde product hebt ontvangen!


Check eerst je orderbevestiging om te zien wat je hebt besteld. Heb je niet ontvangen wat er op de oorspronkelijke orderbevestiging staat? Als je het bestelde product niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op door de chatknop in de rechterbenedenhoek te gebruiken, en we zullen er alles aan doen om onze fout te corrigeren.


Heb je in plaats daarvan per ongeluk het verkeerde product besteld? Dan kun je het product natuurlijk ruilen door je bestelling te retourneren en voor het gewenste item een nieuwe bestelling te plaatsen op de site! Lees hier meer over hoe je een bestelling kunt retourneren.


Contact met ons opnemen over een kapot product? Gebruik deze link. Door op de link te klikken, kom je bij een reclamatieformulier in onze chatbot.

Het pakket blijft gewoonlijk 7 dagen op het postkantoor voordat het wordt teruggestuurd. Voor meer exacte informatie kun je terecht bij je plaatselijke postkantoor.


Als je je pakket niet ophaalt wordt het naar ons teruggestuurd. Het pakket wordt dan door ons geregistreerd als 'niet-opgehaald': hiertoe zullen we vervolgens € 10 administratiekosten in rekening brengen. Het resterende orderbedrag wordt aan je terugbetaald - op dezelfde manier zoals je de besteling oorspronkelijk hebt betaald.


Wanneer je spijt hebt van je bestelling en je de order wilt herroepen, dien je het pakket op te halen en vervolgens naar ons te retourneren. Op deze manier wordt het niet geregistreerd als een 'niet-opgehaald' pakket!


Op dit moment hebben we onze magazijnen in Zweden en Nederland. Om een zo snel mogelijke levering te garanderen, verzenden wij je pakje vanuit een van onze magazijnen bij jou in de buurt.

Artikelen die binnen de EU worden verzonden, worden verzonden naar een DDP (Delivery Duty Paid) basis, wat betekent dat alle relevante invoerheffingen en -rechten in de uiteindelijke aankoopprijs zijn inbegrepen.


Niet-EU-landen kunnen worden onderworpen aan BTW en douanerechten zodra het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Jij bent verantwoordelijk voor de betaling van dergelijke invoerrechten en belastingen.


IDEAL OF SWEDEN is niet verantwoordelijk voor eventuele veranderingen in de valutawaarde of omrekeningskoersen die je bank of creditcardmaatschappij kan gebruiken bij het in rekening brengen van kosten in de valuta van je land.


Als je nog vragen hebt over BTW en klantenrechten, neem dan contact op met je lokale douanekantoor voor meer informatie.